Sunday, May 4, 2014

KURSUS ASAS BEKAM - 3 MAY 2014

KURSUS ASAS BEKAM - 3 MAY 2014 Alhamdulillah kursus bekam kali ini dihadiri oleh orang Kuantan dan Kelantan. nampaknya dalam ... thumbnail 1 summary


KURSUS ASAS BEKAM - 3 MAY 2014



Alhamdulillah kursus bekam kali ini dihadiri oleh orang Kuantan dan Kelantan. nampaknya dalam tahun ini ...orang kelantan lebih mendominasi hadir kursus bekam pada kali ini. Tahniah diucapkan. Pasangan dari Kelantan ini adalah seorang Guru Kaunseling yang berkhidmat di Kota Bharu. Seorang lagi warden penjara dari Pahang. Wah..benar bersemangat sekali mereka datang belajar bekam...Ada yang sanggup tidur hotel semalaman dan ada yang bergerak seawal subuh.

  

Untuk wanita dibekam ...ada kemudahan bilik rawatan yang privasi tanpa gangguan dibekam oleh wanita juga...Mereka ambil kesempatan belajar bekam ini juga untuk servis badan mereka sendiri..maklumlah perjalanan jauh. En Ramlan ada menyatakan hasrat untuk praktikal 4 bulan disini...Kami mengalu-alukan...tetapi sebelum itu mulakan bekam ahli keluarga terdekat atau sahabat handai dan kenalan dahulu untuk dapatkan kemahiran dan skill. Buat bekam secara bergerak dahulu..tidak perlu sewa kedai..tak caj pun takpa..



Seperti biasa peserta diberikan set bekam, glove, alcohol swab, jarum, nota beserta carta bekam termasuk Panduan Bekam dari KKM, mask. Beberapa jenis ubat dan cecair diberikan percuma untuk latihan.

Tahniah sekali lagi diucapkan...Semoga anda semua dapat terus berkhidmat pada masyarakat sekeliling.





No comments

ASSALAMMUALAIKUM

TEL : 013-927 7952